JBS-lid in the picture: Paul Fekkes

Juni 2017
 

Wie ben je?

Mijn naam is Paul Fekkes, ik woon samen met Suzanne en heb twee kinderen, Florian (20) en Axelle (18). Ik ben geboren in Deventer en ben sinds 2003 gevestigd in een andere mooie, oude stad: Sittard.

Wat voor bedrijf heb je en sinds wanneer?

In januari 2013 heb ik mij ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en als Paul Fekkes Mediaproducties maak ik korte video’s voor bedrijven en (onderwijs) instellingen. Die delen mijn filmpjes op hun website, via social media of als videonieuwsbrief. De laatste twee jaar maak ik ook video-testimonials waarin mensen vertellen waarom ze voor een bedrijf of instelling hebben gekozen. Mijn opdrachtgevers zijn onder andere Make Tech Platform, Antea Participaties, Chemelot Innovation and Learning Labs (CHILL), Rabobank Westelijke Mijnstreek en Limburg Economic Development (LED). 

Wat heb je gedaan voordat je ondernemer werd?

Voordat ik zelfstandig werd, werkte ik als videojournalist bij TV Limburg. Daar maakte ik dagelijks nieuwsitems en korte nieuwsberichten. Videojournalist is een combinatie van vijf beroepen in één: redacteur, cameraman, interviewer, editor en… autocoureur. Om negen uur ’s ochtends redactievergadering "wat gaan we doen vandaag?" en om vier uur ’s middags zit het gemonteerde item in de uitzending.

Wat is de toekomstvisie voor je bedrijf?

Op dit moment zoek ik meer samenwerking met andere creatieve ondernemers om mijn dienstverlening te verbreden. Want de afgelopen jaren heb ik gemerkt dat veel bedrijven mij benaderen voor het maken van een video, maar als ik dan doorvraag blijkt dat ze geen communicatiestrategie of -concept hebben. En ja, dan kan ik wel een filmpje voor ze maken, maar dat heeft bijzonder weinig effect. Met een compleet aanbod, dus van concept tot en met de publicatie en verspreiding van hun video kan ik zo’n bedrijf écht helpen, maar dat kan ik niet alleen.

Wanneer en waarom ben je lid geworden van JBS?

In oktober 2012 maakte ik mijn allereerste filmpje voor de Rabobank en dat ging over de startersdag met JBS in Kasteel Rijckholt. Toenmalig voorzitter Albert Heemeijer vroeg mij daarna of ik ook de eindejaarsbijeenkomst van JBS wilde filmen. Ik vond dat een leuke ervaring en heb mij kort daarna aangemeld als lid. 

Wat heeft JBS je gebracht en wat hoop je er nog te vinden?

Contact met andere pas gestarte ondernemers (en een paar veteranen) waarmee ik kan klankborden. En een roze olifant, want ik ben pas JBS-er van het jaar geworden. JBS telt het laatste jaar opvallend veel nieuwe leden, dat biedt mij nieuwe kansen op interessante ontmoetingen. 

Wat gun je iedere ondernemer?

Het gevoel dat jouw product of dienst er écht toe doet. Zo vertelde een klant dat mijn videotestimonial hem twee nieuwe opdrachten had opgeleverd. Een andere opdrachtgever verraste mij op een zaterdagmiddag met twee flessen wijn als dank voor de fijne samenwerking. 

Wat hoeft voor jou niet meer?

De nieuwshectiek met werkdagen en -nachten van twaalf tot veertien uur aan één stuk door, zonder pauze.

Wat doe je het liefst in je vrije tijd?

Wandelen met of zonder hond, lezen, fotograferen, reizen en koken.

Wat is je motto of favoriete uitspraak?

Nooit iets met tegenzin doen! 

Vertel iets verrassends over jezelf.

Ik ben een liefhebber van moderne kunst en design en wil ook altijd weten wat de historie daarvan is. Wanneer is het ontworpen en door wie? En waarom ziet het er zo uit? Soms leidt dat tot verrassende ontdekkingen zoals het feit dat de Fiat 500 en ik in april van dit jaar allebei 60 jaar oud zijn geworden. Mijn verjaardag vier ik overigens altijd op Koningsdag.

JBS © 2018 | disclaimer | privacy | colofon